alweer een maand in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Lieke Raaijmakers - WaarBenJij.nu alweer een maand in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Lieke Raaijmakers - WaarBenJij.nu

alweer een maand in Nieuw Zeeland

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 December 2017 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Lieve volgers,
Inmiddels ben ik alweer een maand in nieuw zeeland en wat is het hier ontzettend mooi, prachtige landschappen, alles is erg groen en dan 10 verschillende kleuren groen echt WAUW!
Ik begon mijn reis door NZ in Christchurch, prachtige stad maar veel is er nog in opbouwde aardbeving 5 jaar geleden heeft zoveel verwoest dat het ook enorm veel tijd kost om het allemaal weer op te bouwen. Zelfs dit is best heftig om te zien, net alsof ze een nieuwe stad bouwen, nu maar hopen dat het niet snel weer gebeurd.
Na Christchurch begon ik met mijn reis door het zuider eiland van NZ. Dit deed ik doormiddel van een hop on hop off bus Kiwi Expierence. De eerste stop is Nelson, er is hier weinig tot niets te beleven maar deze stop is nodig omdat het gewoon weg te lang is naar kaiteriteri waar we de volgende dag heen gaan.
Kaiteriteri ligt 'vlakbij' Abel Tasman nationaal park, en daarom verblijf ik hier 2 nachtjes. de 2e dag pak ik de boot en maak een prachtige wandeling van 5 uur door dit ongelofelijk mooie natuurpark. Overal witte stranden en prachtig blauw water terwijl je je weg baant door het bos/ regenwoud.
Na Kaiteriteri rijden we door naar westport en de dag later door naar lake Mahinapua. Deze dagen maakte we vooral onderweg veel mooie stops zoals een mirror lake, de prachtige bergen weerspiegelde in het water. Na deze wat mindere plaatsjes kwamen we deze keer aan in Frans Josef. Het dorpje waar zich een prachtige gletsjer bevind. Ik besluit een helikopter vlucht te boeken zodat ik dit beter met mijn eigen ogen kan bekijken. Het was ongelofelijk kan ik je vertellen. Ook heb ik hier prachtig mooie wandelingen gemaakt, uiteindelijk kwam ik uit bij een rivier waar het gesmolten water van de gletsjer doorheen stroomde. Dat water was zo helder knal blauw dat zal ik nooit meer vergeten! Ook heb ik nog gekayakt in Frans Josef, helaas was het uitzicht minder mooi omdat het erg bewolkt was. Maar kortom een top tijd hier gehad!

De volgende stop was Wanaka, ik had hier tijdens mijn reis al veel moois overgehoord. En inderdaad het is prachtig. Het meer dat er ligt en dan het uitzicht met prachtige bergen met heel veel groen of sneeuw en het weer, dat was ook nog eens geweldig dus tijd om te genieten aan het water in bikini! Volgens vele komt de zomer uitzonderlijk vroeg! Geen probleem voor mij :) ik hou van dat gele rondje dat zoveel warmte geeft :)

Na Wanaka door naar Queenstown, DÉ stad volgens vele backpackers. Ik denk vooral omdat de alcohol hier uit de tap vliegt! Niets voor mij ik hou van de natuur van dit prachitige land, ik besluit dan ook een berg op te wandelen, het parkje naast het meer te bekijken en van mijn speciale plekje in het park te genieten. Het is erg mooi maar voor mij zeker geen stad, amper een supermarkt of leuke winkeltjes te vinden :)
Ik besluit een dagje naar Arrowtown te gaan, een half uurtje met de bus en je bent in een prachtig mooi oud dorpje. I LOVE IT! Eerst een mooie wandeling langs de rivier gemaakt, daarna heerlijk geluncht wat winkeltjes bekeken en de bus weer terug naar Queenstown! Vanuit hier ging er een tour door naar het diepe zuiden van dit eiland :) Dag 1 Milford sound, de weg ernaar toe was geweldig prachtig mooi dubbel en dwars genieten! Vervolgens op de boot en vanaf het water milford sound bekijken, nja het was weer op en top genieten natuurlijk! Het was een lange dag maar het was het dubbel en dwars waard! de volgende dag vertrokken we vanuit Invercargill naar Dunedin, onderweg super veel mooie dingen gezien weer, dolfijnen, zeeleeuwen die luierden op het strand tot zeehonden die lagen te relaxen op de rotsen. De dolfijnen zwommen gewoon in een baai en je kon het water in lopen en dan zwommen ze gewoon om je heen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik was zo ontzettend stom verbaasd en verrast dat mijn hersenen op dit moment niet werkte!!! Terwijl bijna iedereen het water in ging sta ik stom toe te kijken op het strand. Te weinig bedenktijd want na 10 minuten moeten we toch echt verder met de bus en heb ik deze geweldige kans gemist :( DOM DOM DOM!! Wat was ik teleurgesteld in mezelf, ben bang dat het allemaal een beetje onwerkelijk was ofzo geen idee. Kans verkeken!!!!
Deze avond overnachten we in Dunedin en hebben de volgende ochtend even tijd om hier rond te kijken, deze paar uurtjes heb ik door de stad gewandeld en de oude gebouwen bekeken. Mooi maar klein stadje en het heeft inderdaad wat weg van Edinburg, waar het na vernoemd is.

Het avontuur voor het diepe zuiden is over en we gaan weer terug naar Queenstown, op de weg erna toe stoppen we nog even bij een van de vele fruitzaken langs de weg. Nee niet voor het fruit, wat vast heel lekker zal zijn maar voor een ijsco!! Een soort van softijsje gemaakt met vers fruit, geloof me dit is mijn nieuwe verslaving, en misschien wel mijn nieuwe business haha ik heb het in Nederland nog niet eerder gezien!

Na 2 nachtjes gezelligheid in Queenstown op naar weer een ander dorpje met een meer!! Ik geloof dat we van het ene meer naar het andere meer rijden en als we er onderweg een tegenkomen, ja zelfs dan stoppen we nog even! Het is inderaad erg mooi maar je hebt het op een gegeven moment wel een beetje gezien kan ik je zeggen, maar we maken er het beste van, meestal als er een meer is, is er ook een plek om lekker te genieten van het zonnetje :) En dat gaat nooit vervelen ;) Een duik is meestal niet van toepassing aangezien het meeste water hier niet warmer wordt dan 18 graden en het nu het begin van de zomer is en het water rond de 12 a 13 graden zal zitten!!
Nu heb ik de rondreis door het zuidereiland afgerond, maar om op het noordereiland te komen gaan we via christchurch, nelson en picton naar Wellington!
In deze dagen lekker rustig aan gedaan, genoten van een vers visje, een wandeling enzovoort. Nu ben ik klaar voor het Noorder eiland! Aangekomen in Wellington vind ik het meteen een leuke stad, even weer in de bewoonde wereld is altijd fijn! Het is een grote stad met leuke winkels! Een mooie boulevard en het is weekend!!! Ik zie in het hostel dat er markt is op vrijdag avond, zaterdag en zondag! Dan kan mijn weekend al niet meer stuk! Ik besluit er vrijdagavond een kijkje te gaan nemen, en ontdek een Indonesisch tentje met mie goreng ook vegetarisch! Het rook hier, het zag er heerlijk uit en kan je zeggen het was NOG lekkerder! Een ware smaak explosie! Echt genieten dus! de rest van mijn dagen in Wellington zien er een soort van hetzelfde uit, van marktje naar een beetje door de stad slenteren, een bezoekje aan de botanische tuin met het kabel treintje ofzoiets haha. En een mooie wandeling op mount victoria voor een mooi uitzicht over de stad! Erg leuke stad zeker weten!
Maar er komt ook een tijd dat ik de rest van dit prachtige Noorder eiland verder wil gaan verkennen.
Op naar Taupo, tijd voor DÉ wandeling van NZ of de wereld als ik ze hier moet geloven! De Tongariro crossing! 19,4 km in een prachtig gebied wandelen, vulkanisch, met blauwe meertjes, en een prachtig landschap, het was afzien, vooral de laatste 2km vooral toen dachten mijn voetjes wat doe je me toch aan mja je hebt geen keuze dus gewoon doorlopen! En ik heb het gedaan, stiekem best trots op mezelf! Niet alleen door deze prestatie maar ook omdat er tijdens deze trekking een lichtje branden in mijn hoofd! Eerst een paar keer een rood lichtje, hoe laat is het? Hoe lang heb ik er al over gedaan? Hoeveel mensen lopen er nog achter me? Loop ik op schema? Hoe lang zou ik over dit stuk moeten doen?
Totdat er een groen lichtje ging branden wat tegen me zei, voor wie moet je hier presteren? Waarom moet je dit in 6 uur doen? Omdat iedereen dat doet die je hebt gesproken? Heb je daar 65 dollar voor betaald? Wat maakt het uit hoe lang je er over doet? nee eigenlijk maakt het allemaal helemaal niet uit!! Maar voor mij altijd wel, want ja ik ben iemand die altijd wil presteren, blijkbaar met alles! Wat ontzettend fijn gevoel dat dit lampje na al die jaren ging branden en tegen me zei geniet er nou gewoon eens van, in plaats van bezig te zijn met wat andere vinden, jij bent belangrijk op dit moment en alleen jij, want jij bent nu hier, en moet niet vergeten te genieten van al het moois! En presteren, voor wie? Voor jezelf? Ja oke maar nu? NEE nu is het tijd om te genieten er is niemand die iets van je verwacht op dit moment, dus waarom de lat zo hoog leggen voor jezelf!! Nee, dit gaat me niet meer gebeuren denk ik dan met een enorme glimlach op mijn gezicht!!!

Na Taupo is het tijd voor Paihia, een klein dorpje in het gebied The bay of Islands! En ook al zit ik hier ik was blijkbaar ook lief geweest voor sinterklaas en dacht oké daar ga ik iets leuks voor doen! De meeste van jullie kennen mijn droom over het zwemmen met dolfijnen! Ook hier was die mogelijkheid weer, maar moest er wel even over na denken, kon ik nog een teleurstelling verwerken als het net zoals in Australlië weer niet gaat lukken?? Ik besloot te gok te nemen en deze ochtend om 8 uur ben ik op een boot gestapt! 30 personen aan boord en op zoek naar dolfijnen, het duurde niet heel lang voordat we een grote groep dolfijnen vonden, wat was dat genieten zeg om te kijken naar deze prachtige beesten en te luisteren naar onze gids, deze vrouw wist daadwerkelijk alles over ze, ze hadden allemaal een naam en ze wist hoe oud ze zijn! Ongelofelijk, en de dolfijnen bleken ons ook erg leuk te vinden, ze gave de ene show naar de andere weg! Prachtige foto's kunnen maken en echt kunnen genieten, ik was het hele verhaal van zwemmen met ze eigenlijk al vergeten want ik genoot zo van dit moment. We mochten inderdaad niet met ze zwemmen omdat er jonkies bij waren! En we willen natuurlijk het beste voor de beesten want we zijn bij hen op bezoek.
Na wat verder te zoeken zagen we ook nog een andere soort dolfijn in wat meer open water, hier ook nog even geweldig van kunnen genieten, maar het was midden in de open zee, dolfijnen waren veelte snel en de zee te ruig. Maar wat heb ik dubbel en dwars van deze dag genoten!!

Dat was vandaag dus :) nu even wat foto's uitzoeken zodat ik jullie kan laten meegenieten hoe geweldig het echt was!! Daar kan ik echt niet mee wachten! Morgen even een relax dagje, beetje aan het strand, genieten van het lekkere weer natuurlijk, en dan de dag erna naar Cape Reinga, ik reis nog tot 21 december met de Kiwi bus door het noorder eiland, dan ga ik tijdelijk in een apartementje van een nederlandse meid die op vakantie is en ben ik in totaal 3 weken in Auckland! Iedereen zegt dat er weinig te beleven is, maar even 2 weken een eigen stekkie, geen hostel bedjes, geen drukke keuken enzovoort is na bijna 6 maanden wel even lekker! Even een break! 11 januari zal ik naar Kuala Lumpur vliegen daar blijf ik dan een paar dagen, vanaf daar naar Krabi (Thailand) en vanuit daar nog een paar daagjes naar Kho Lanta een mooi eilandje en dan door naar Singapore, vanaf daar zal ik uiteindelijk naar Argentinië vliegen, datum nog onbekend, ben nog voor tickets aan het zoeken ;)

Het beste met dat vieze winter weer in Nederland! Ik geniet nog even van mijn jaartje zomer! Spreek jullie snel, en berichtje vanuit het koude kikkerlandje zijn altijd van harte welkom!!

Veel liefs en dikke knuffel Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2018

Van Patagonië langzaam richting de zon

07 Maart 2018

Deel 2;) van NL naar Zuid Amerika

24 Januari 2018

Thailand

12 Januari 2018

Laatste weken NZ

30 December 2017

op naar 2018 vanuit Auckland
Lieke

Op wereldreis vanaf 15 juni 2017! eerste bestemming Tanzania, vanaf daar ga ik met een mooie safari door Afrika in 36 dagen richting Kaapstad gaan :) Verder staan de volgende langen hoog op mijn lijstje: Argentinië, Nieuw Zeeland en Australië. Je kunt me ook volgen op facebook en instagram: https://www.facebook.com/LiekesWorldtrip/ instagram: Liekesworldtrip

Actief sinds 20 April 2017
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13252

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

21 April 2017 - 14 Juni 2017

Voorbereiding wereldreis

Landen bezocht: