Malawi - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Lieke Raaijmakers - WaarBenJij.nu Malawi - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Lieke Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Malawi

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

24 Juni 2017 | Tanzania, Nungwi

Vandaag een tour gedaan door een dorpje wat tegen onze camping aan ligt. Dit was best mooi veel kinderen zijn blij je te zien, best moeilijk om te zien dat ze niet meer hebben dan een dak boven hun hoofd en een bed. Sommige hebben genoeg eten andere zijn ondervoed en hebben opgezette buikjes, veel kinderen dragen kapotte kleding, maar ze lijken wel blij te zijn, best moeilijk om te begrijpen als je bent opgegroeid in Nederland! Als we van de afgesloten camping aflopen om de tour te doen vliegen er meteen 30 jongens op ons af! Je schrikt je dus dood, alhoewel er natuurlijk wel voor gewaarschuwd wordt! Deze jongens ieder hun eigen verhaal proberen en gesprek met je aan te knopen zodat je je begaan voelt met ze en achteraf iets van hun koopt! Ik besloot maar gewoon niets te zeggen... verder op in het dorp zie ik al snel het verschil tussen deze jongens en de kinderen! Veel van de jongens zien er netjes en verzorgd uit! En als je dan naar de kids kijkt allemaal kapotte kleren vaak minder verzorgd ! Wat is dit slecht zeg! Jammer dat het zo gaat! Maar van mij krijgen ze geen cent ik hoop dat de kids het beter hebben dan dat ze eruit zien, helaas kun je niet iedereen helpen! Na een kleine donatie aan school en het ziekenhuis heb ik mijn bijdrage gedaan, ik hoop met heel mijn hart dat het goed terecht komt maar dat zal niemand ooit weten! Morgen vertrekken we naar Zambia! Wordt weer een lange dag! Tot later! Liefs Lieke

  • 25 Juni 2017 - 22:53

    Antoinette (netje):

    Hoi Lieke leuk om jou verhaal te lezen, kijk weer uit naar het volgende. En naar foto's natuurlijk!
    Veel liefs, Netje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Nungwi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2018

Van Patagonië langzaam richting de zon

07 Maart 2018

Deel 2;) van NL naar Zuid Amerika

24 Januari 2018

Thailand

12 Januari 2018

Laatste weken NZ

30 December 2017

op naar 2018 vanuit Auckland
Lieke

Op wereldreis vanaf 15 juni 2017! eerste bestemming Tanzania, vanaf daar ga ik met een mooie safari door Afrika in 36 dagen richting Kaapstad gaan :) Verder staan de volgende langen hoog op mijn lijstje: Argentinië, Nieuw Zeeland en Australië. Je kunt me ook volgen op facebook en instagram: https://www.facebook.com/LiekesWorldtrip/ instagram: Liekesworldtrip

Actief sinds 20 April 2017
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13239

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

21 April 2017 - 14 Juni 2017

Voorbereiding wereldreis

Landen bezocht: