Laatste weken NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lieke Raaijmakers - WaarBenJij.nu Laatste weken NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lieke Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Laatste weken NZ

Door: lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

12 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nadat ik 3,5 week geleden afscheid nam van een hele gezellige groep in de kiwi bus ging ik terug naar Auckland om daar 3 weken te gaan vertroeven, even een beetje een break in het prachtige reisschema en natuurlijk kerst en oud en nieuw vieren...Uiteindelijk kwamen er toch nog heel veel leuke gezellige dagen met ontzettend veel leuke lieve mensen dus ik ga jullie nog even meenemen in mijn laatste weken Nieuw Zeeland.

Ik geniet in deze 3 weken ook even van een prive appartementje, ik kan je zeggen dat dat best lekker is na al die maanden in een tentje of een hostel :) Dag 1 begint dus met lekker uitslapen, ontbijtje maken etc. Ook had ik gehoord van een Nederlandse cafetaria Dutch Delight, dus lekker de bus gepakt en gaan genieten van een kaassoufle en een bami, handgemaakt door ras echte Amsterdammers. Het was erg lekker!
Natuurlijk ben ik ook in deze weken de rest van Auckland gaan ontdekken, van verschillende wijken en straten tot parken! Er is genoeg te doen in deze grote stad kan ik je zeggen! Ondertussen was het bijna kerst, ik kan je zeggen dat het zo absoluut niet voelde, dus heb ik op 1e kerstdag gezellig all you need is love gekeken vanuit mijn bed haha en daarna heerlijk kerstfilms zitten kijken, zelfs dit bracht me niet echt in de kerst stemming blijft maar raar dat het buiten warm is! Ik maak 1e kerstdag mijn eigen 3 gangen diner :) heerlijk echt genoten :) 2e kerstdag zoek ik Jessica en Nelleke op 2 vriendinnen van mijn ooms die al jaren in Auckland wonen, het was ook al jaren geleden dat we elkaar hadden gezien maar het leek ons beide leuk om elkaar weer te zien en het was erg gezellig, samen wezen uit lunchen en als zijn best gekletst. We spreken af dat we elkaar ergens deze 3 weken nog wel een keer zullen zien.
Na al dat lekkers met kerst moet het er natuurlijk ook weer afgelopen worden dus besluit ik de dag erna na de top van Mount Eden te lopen waar je een prachtig 360 graden uitzicht hebt over de stad! Verder ging ik aan het einde van dit jaar nog een dagje naar devontport en heb ik heerlijk genoten van het zonnetje en lekkere bonbons (A) De dag erna besluit ik een reisgenootje te vragen of ze zin heeft mee naar de nightmarket te gaan, we besluiten daar gezellig een hapje te gaan eten, het was weer teveel keuze dus weer veelste veel gegeten natuurlijk :O Maar prima om het jaar bijna mee af te sluiten.
31 december doe ik overdag rustig aan, geniet nog van een beetje zon in het park en in de avond zie ik Stefanie weer, een van mijn reisgenoten uit Afrika, er leuk om ze zo weer terug te zien, we sluiten samen 2017 af met uitzicht op het vuurwerk van de skytower en champagne natuurlijk en beginnen 2018 gezellig met een knuffel, gelukkig nieuwjaar & drankje in een café zoals het hoort!
om 12 uur 's middags Nederland ook gelukkig nieujaar gewenst en verder lekker rustig aan gedaan:)
Ik geniet nog van de laatste dagen in het appartement en dan ga ik op bezoek bij Ans de zus van Wim, na een facebook bericht heel toevallig mee in contact gekomen omdat ze dacht dat we misschien familie waren ivm dezelfde achternaam, dit was helaas niet het geval maar toch ontzettend toeval dat ik haar famillie in Nederland ken, en dat blijkt dat ze ook uit het kleine dorp Nederwetten komt maar al lang voordat ik voet op de aardbol zetten was vertrokken naar NZ. Uiteindelijk bleek ze zelfs bij mijn moeder in de klas te hebben gezeten, alle reden om elkaar op te zoeken, ik werd zelfs uitgenodigd op het vakantie adres in Whangamata, daar aangekomen leer ik een groot deel van haar famillie kennen, kinderen en kleinkinderen. Het is een drukke maar gezellige boel, helaas is er een storm aan land gekomen dus we zitten een beetje opgelsoten binnen, maar geen probleem we vermaken ons prima, erg leuk om dit mee te maken, de laatste dag maken we nog een fietstochtje en brengt ze me terug naar de bus waarmee ik weer terug naar Auckland ga!
Deze keer geen appartement meer maar terug naar een hostel, dat is natuurlijk weer even wennen.
Inmiddels is ook Monique aangekomen in NZ en we kijken er naar uit om elkaar weer te gaan zien, we besluiten in de avond een hapje en drankje te doen, het was meteen weer als "vanouds" (2 maanden geleden haha) We raakte niet uitgekletst en gingen natuurlijk weer op de lekkere tour met een mooie en heerlijke ijsco van GIAPO! Zeker een aanrader als je in Auckland bent!
We besluiten dat we elkaar de volgende dag nog graag een keer zien voordat ze weer verder reist want we waren natuurlijk nog lang niet bijgekletst.
De volgende dag ga ik eerst een dagje naar Piha strand, een zwart strand!! Heel apart, ook nog even naar de waterval geweest kortom weer een actief dagje met een etentje in de avond en natuurlijk moeten we daarna weer afscheid nemen (heel jammer)
Na het ene afscheid komt natuurlijk nog een afscheid en nog een....altijd erg jammer maar ook leuk om iedereen weer te zien, ik ga nog een drankje doen met Erika en een dagje naar Waiheke Island met Eline, lekker wijntjes proeven en genieten van de zon, mijn laatste dagje was het nog tijd om Jessica en Nelleke nog even te zien, ze brengen me zelfs naar het vliegveld, we eten nog een hapje samen en ze zwaaien me uit echt ontzettend lief! Op naar Kuala Lumpur, op naar een heel ander wereld deel, op naar nog meer avontuur...En nee ik kom nog niet naar huis want ik heb nog lang niet alles gezien :D maar dat snappen jullie vast wel :) Groetjes vanaf mijn stapelbed in Kuala Lumpur, verhalen vanaf hier volgen vast iets sneller ;) Veel liefs en vergeet niet je dromen waar te maken in 2018!! Lieke (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 April 2018

Van Patagonië langzaam richting de zon

07 Maart 2018

Deel 2;) van NL naar Zuid Amerika

24 Januari 2018

Thailand

12 Januari 2018

Laatste weken NZ

30 December 2017

op naar 2018 vanuit Auckland
Lieke

Op wereldreis vanaf 15 juni 2017! eerste bestemming Tanzania, vanaf daar ga ik met een mooie safari door Afrika in 36 dagen richting Kaapstad gaan :) Verder staan de volgende langen hoog op mijn lijstje: Argentinië, Nieuw Zeeland en Australië. Je kunt me ook volgen op facebook en instagram: https://www.facebook.com/LiekesWorldtrip/ instagram: Liekesworldtrip

Actief sinds 20 April 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 13234

Voorgaande reizen:

17 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

21 April 2017 - 14 Juni 2017

Voorbereiding wereldreis

Landen bezocht: